Wendy Northcutt - Nagrody Darwina. Ewolucja w działaniu.

22:16 Unknown 7 Comments

 

Książka, którą dzisiaj Wam przedstawie, podobnie jak ta z poprzedniego postu, zalicza się do tych lekkich i przyjemnych. Przyjemnych oczywiście dla tych, którym nie jest żal ludzi przypłacających życiem swoją głupotę. 

 

Nagrody Darwina są przyznawane każdego roku na podstawie internetowego głosowania. Mają one charakter symboliczny i nasycone są czarnym humorem. Kandydat do tej nagrody musi wyeliminować swoje geny z puli genów ludzkości w dość specyficzny, można powiedzieć - idiotyczny sposób, lub pozbawić się możliwości reprodukcji. Krótko mówiąc chodzi o to, że aby zostać laureatem nagrody Darwina należy umrzeć w głupi sposób (np. wysiąść z własnej woli z pędzącego samochodu po kłótni z narzeczoną) lub okaleczyć swoje narządy tak by nigdy nie mieć dzieci.


Wendy Northcutt w swojej książce zebrała 300 stron różnych historyjek i anegdot. Zostały one podzielone na kilka kategorii przeplatanych informacjami o kryteriach przyznania nagród. Cały ten pokaźny zbiór dotyczy ludzi, którzy stracili życie przez własną głupotę. Naprawdę mogę Wam powiedzieć, że niektóre z tych opowiadań się w głowie nie mieszczą. Nawet dzieci wiedzą, że pewnych rzeczy nie powinno się robić bo to grozi np. wybuchem. Niestety na całym świecie zdarzają się osobniki powalające swoim intelektem na kolana. 

Książka jest przejrzysta, ładnie wydana i w gruncie rzeczy ciekawa. Możemy się wiele dowiedzieć o prawdziwej ludzkiej głupocie i braku jakiegokolwiek myślenia. Polecam ją wszystkim, którzy chcąc odpocząć sięgają po lekkie lektury. Jedynym minusem tego "dzieła" jest fakt, że nie da się czytać tych mini opowieści cały dzień. Po pierwsze - szybko się nam znudzą, a po drugie - normalny człowiek nie zniesie czytania o debilach dłużej niż trzy godziny! 



Na koniec przypominam o tym, że w końcu udało mi się uruchomić opcję obserwowania przez sieć znajomych Google. Mam już 2 świetnych obserwatorów, dzięki temu poznałam 2 fajne blogi. Zapraszam kogoś kto chce być moim trzecim powodem, dla którego wciąż tu piszę. Dzięki :) 

7 komentarzy:

  1. jestem jestem to ja 3 powód:) Ale mi miło i fajnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Hehe musiałabym czytać tę książkę na raty. Może się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie słyszałam wcześniej o tej książce :)

    OdpowiedzUsuń
  4. może się skucze :)
    paperlifex33.blogspot.com wspolna obs ? zacznij i daj znac

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie słyszałam nigdy o tej książce...

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam tej książki,ja teraz czytam zaginiona dziewczynę :)

    W wolnej chwili zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla mnie ważny. Zawsze cieszę się kiedy pojawia się nowy głos na moim blogu, zwłaszcza że jest on młodziutki. Dlatego też dziękuję każdemu z osobna za te kilka ważnych dla mnie słów :)

Jeśli masz ochotę mnie zaobserwować, wcale się nie obrażę!